Odpowiednia reklama firmy to rzecz niezbędna, zwłaszcza podczas procesu budowania marki. Bilboardy, reklama telewizyjna i internetowa czy marketing bezpośredni, to w dzisiejszych czasach podstawa istnienia na rynku. Okazuje się, że marketing bezpośredni może być bardzo skuteczny. Trzeba go tylko odpowiednio stosować.

Jedną z bardziej popularnych form marketingu są ulotki składane, które są niewielkimi broszurami, zawierającymi obszerną informacje o sprzedawanym produkcie. Takie ulotki można rozprowadzać, wręczając je ludziom do rąk na ulicy, ale także można stosować kolportaż do skrzynek pocztowych, jakie są umieszczane na klatkach schodowych czy bramach.

ulotka2

Gdy zamierzamy wydrukować takie ulotki musimy wiedzieć do której drukarni zgłosić się, aby mieć pewność, że zostanie to zrobione solidnie i w atrakcyjnej dla nas cenie. Drukowanie ulotek jest usługą dostępną praktycznie w każdej większej drukarni cyfrowej. Ceny hurtowego drukowania ulotek, zaczynają się od około 120 złotych za 100 ulotek. W wielu drukarniach możemy jednak starać się negocjować ceny. Za większą ilość ulotek, nie płaci się proporcjonalnie, lecz można liczyć na spore rabaty. Opłaca się więc, kupowanie np. kilkuset sztuk ulotek.

Jeżeli nie wiemy jak wygląda oferta drukarni w naszym mieście to nic prostszego, aby się tego dowiedzieć. Na przykład, jeżeli mieszkamy w stolicy, wystarczy wpisać do wyszukiwarki: drukarnia Warszawa. Z pewnością pojawią się setki firm, oferujące takie usługi. Pamiętajmy, że możemy skorzystać też z oferty internetowej drukarni. Zwykle, ceny w takich drukarniach są atrakcyjne, a kurier dostarczy nam przesyłkę z zamawianymi ulotkami, w każde miejsce.

Do rozprowadzania ulotek (jeżeli nie chcemy tego robić sami) należy zatrudnić pracowników. Z pewnością kolportaż ulotek na ulicy, jest to mrówcza praca, a wynagrodzenie za godzinę waha się pomiędzy 5-10 złotych za godzinę. Wszystko zależy dla jakiej firmy się pracuje. Zdarzają się też stawki liczone od ilości rozdanych sztuk (od 4-8 gr. za ulotkę).

drukarka4

Pomimo tego, że często nie przyjmujemy ulotek od osób rozdających je na ulicy albo od razu wyrzucamy do kosza ulotki ze skrzynki, to jest to całkiem skuteczna forma reklamy. Oczywiście, nie powinna to być nasza jedyna inwestycja w reklamę. Jednak ludzie często zerkają na ulotki. Sam charakterystyczny kolor ulotki, może bardzo mocno budzić skojarzenia z naszą marką.

Odpowiedni marketing to z pewnością klucz do sukcesu dla wielu firm. Pamiętajmy, że każda forma marketingu może być niezwykle skuteczne. Ważne jest, by reklama nie była zbyt nachalna, ale by potencjalny klient, wiedział o istnieniu naszej firmy.

źródło: https://www.jkbprint.pl/ulotki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *