SEO (Search Engine Positioning) jest uzależniony od trzech istotnych kryteriów. Przede wszystkim od popularności strony, link popularity oraz budowy witryny i jej zawartości. Warto zapoznać się ze szczegółowymi zasadami oceny na podstawie wymienionych wskaźników. Co więcej, warto również poznać szacowane koszty pozycjonowania.
Sama popularność strony internetowej nie jest niczym więcej jak liczbą odwiedzin w ciągu określonego czasu oraz czasu jaki internauci spędzają na przeglądaniu jej treści. Stworzenie portalu o treści na tyle interesującej, aby mogła przyciągać tysiące użytkowników a tym samym zachęcać ich do głębszej analizy jego zawartości jest niezwykle trudne jeśli nasza witryna nie jest związana z treściami informacyjnymi. Najlepszym sposobem na zdobycie zainteresowania w takim wypadku jest stworzenie ściśle profesjonalnej strony, o konkretnej tematyce, która pozwoli pasjonatom na poszerzenie swoich zainteresowań, umożliwi zdobycie nowych znajomości a jednocześnie posłuży ciekawej rozrywce.
Link popularity wyznacza liczbę połączeń z innych stron internetowych, które prowadzą do naszej witryny. Doskonałym rozwiązaniem jest obecnie popularna wymiana linków pomiędzy stronami internetowymi. Pomimo żmudnego procesu przygotowawczego, samo zjawisko jest niezwykle efektowne i opłacalne.
Należy wziąć również pod uwagę niebagatelne znaczenie portali społecznościowych takich jak Facebook lub Google, które poprzez integrację z danym portalem zwiększają jego popularność. Jest to coraz częstsze zjawisko, dzięki któremu nasza strona zyskuje realne szanse na zdobycie większej uwagi. Co więcej powiązanie witryny ze znanym serwisem internetowym może oznaczać dodatkowe funkcje i przynętę dla użytkowników.