Celem każdej firmy jest generowanie zysków poprzez sprzedaż swoich produktów lub usług. Jednak, aby było to możliwe konieczne jest pozyskiwanie nowych klientów. W tym celu przedsiębiorstwa realizują szereg działań z zakresu marketingu.
Od wielu już lat głównym miejscem, gdzie prowadzi się działania marketingowe jest Internet. Daje on bowiem szereg możliwości i co ważne, w przypadku działań reklamowych w sieci, można jest dokładnie policzyć. Innymi słowy, policzyć dokładnie można zwrot z inwestycji. „Istotne jest także to, że reklama w sieci jest stosunkowo tańsza w porównaniu z działaniami tradycyjnymi.” – podkreśla ekspert ds. reklamy z agencji reklamowej Funktional.
Z jakich narzędzi korzystają specjaliści ds. marketingu w sieci? Przede wszystkim trzeba powiedzieć, że skuteczny marketing w sieci to marketing w wyszukiwarce. Dlatego też, że bardzo duży nacisk położony jest na działania z zakresu pozycjonowania w wyszukiwarce oraz system Google Adwords. Najlepiej jeśli działania z zakresu i pozycjonowania i kampanii linków sponsorowanych realizowane są jednocześnie. Frazy, które są łatwiejsze można pozycjonować, natomiast te trudniejsze wykorzystać można w kampanii Google Adwords.
Nie można także zapomnieć o mediach społecznościowych. Facebook czy Twitter to miliony użytkowników, a więc i potencjalnych klientów. Dlatego też firmy prowadzą działania marketingowe także tam. Oprócz założenia i prowadzenia swoich profili, firmy często korzystają z możliwości reklamowych jakie te portale dają. Warto podkreślić, że marketing w mediach społecznościowych to możliwość szybkiej komunikacji ze swoimi klientami. To świetne narzędzie to budowania zaufania do marki i samego, pozytywnego wizerunku marki.
Marketing w wyszukiwarce oraz marketing w mediach społecznościowych to oczywiście nie wszystkie możliwości z jakich można korzystać. Są one natomiast najbardziej powszechne.