Zdarzają się podczas pracy z komputerem różnego rodzaju awarie. Często nie potrafimy sobie z nimi poradzić, a problem ten znacznie ogranicza szybkość naszej pracy. Wezwanie informatyka na miejsce to często wydatek rzędu 150 zł. Taka kwota jest dla nas dość zaporowa. Dlatego rezygnujemy z pomocy informatyka kosztem ograniczenia naszej pracy. Jest to jednak błędnie posunięcie. W sieci coraz częściej pojawiają się usługi it na zasadzie pomocy zdalnej. W takim wypadku pomoc serwisu it kosztowała by nas na przykład 39 zł i otrzymalibyśmy ją w ciągu kilku chwil.
Plusy pomocy zdalnej
Wystarczy znaleźć stronę przedsiębiorstwa, które oferuje pomoc zdalną przez internet i prosić o pomoc. Jeśli tylko konsultant będzie wolny pomoże nam z naszym problemem informatycznym od ręki. A za wszystko zapłacić będziemy mogli kartą płatniczą w ciągu kilu dni. Takie rozwiązanie powinno każdego satysfakcjonować. Dlaczego zatem z niego nie skorzystać? Może pojawić się pytanie o bezpieczeństwo danych. Czy serwisy informatyczny, z którego korzystamy nie będzie miał dostępu do naszych danych? Dostęp taki mieć będzie ale przez cały okres pomocy zdalnej będziemy widzieć co dzieje się na ekranie naszego komputera. Dzięki temu jeśli tylko to co robi informatyk nam się nie spodoba będziemy mogli odłączyć jego dostęp do pulpitu.
A co jeśli nie mamy dostępu do internetu
Druga kwestia sporna to dostęp do internetu. Co będzie jeśli nie mamy internetu a potrzebujemy pomocy zdalnej online. Tu pojawia się problem. Do tego typu usługi niezbędne jest połączenie internetowe. W takim przypadku będziemy musieli znaleźć łącze zastępcze. Może to być nawet podłączenie przez komórkę. Jeśli jednak nie uda nam się połączyć komputera z siecią wtedy konieczna będzie już tradycyjna wizyta w serwisie komputerowym lub wezwanie informatyka na miejsce. Warto jednak postarać się o to, żeby pomoc zdalna była możliwa. Znacznie skróci to czas oczekiwania na pomoc a dodatkowo ograniczy koszty.