Sprzedaż łożysk w ostatnich latach regularnie idzie w górę. Wynika to głównie ze stosunkowo szybkiego tempa przyrostu pojazdów samochodowych na rynku. Łożyska zaś, stanowią w nich ten element, który zdecydowanie najszybciej ulega uszkodzeniom. Nic więc dziwnego, iż warsztaty samochodowe i autoryzowane serwisy zakupują łożyska wręcz na potęgę, korzystając najczęściej w tym zakresie z usług dużych hurtowni. Prowadząc taką hurtownię należy mieć na względzie stałe dążenie do usprawnienia obsługi klienta. Będzie się to bowiem przekładać na wysokość sprzedaży. W końcu warsztaty cenią przede wszystkim swój czas, poświęcony na zakup części zamiennych. W ten bowiem sposób mogą szybko i efektywnie realizować naprawy na rzecz swoich klientów.
Sprawna obsługa klienta w hurtowni łożysk.
Kwestią zdecydowanie najbardziej istotną w przypadku hurtowni łożysk, będzie sprawna obsługa klientów, zarówno indywidualnych, jak i hurtowych. W tym celu należy zadbać o prawidłową ekspozycję towaru, tak aby klient bez większych trudności był w stanie samodzielnie zlokalizować interesujące go łożyska. Dobrym rozwiązaniem może się także okazać w tym przypadku odpowiedni katalog i sklep internetowy z łożyskami. W zakresie obsługi klientów będzie to rozwiązaniem wyjątkowo korzystnym. Przede wszystkim ze względu na fakt, iż będą oni w stanie bez konieczności odwiedzania hurtowni, sprawdzić stany magazynowy i dokonać niezbędnych zamówień. Sklep internetowy będzie w tym przypadku skierowany do odbiorców indywidualnych, zaś katalog internetowy do odbiorców hurtowych, czyli przede wszystkim warsztatów.
Warto aby nasz katalog oraz oprogramowanie sklepu oferowały opcję pokazania stanów magazynowych, jak również sprawnego wyszukiwania łożysk po ich parametrach. Tak aby klient nie musiał znać oznaczeń, czy tez nawet producenta. Aby jedynie musiał podać wymiary łożyska, oraz jego parametry. W wyniku czego dostałby listę spełniających jego oczekiwania łożysk, które są na stanie, czy też takich, które można zamówić. Kwestią kluczową jest sprawne przekazywanie informacji do klienta, aby miał on od razu wiedzę tego, czy łożysko dostanie od reki czy musi na nie zaczekać. Jeśli zaś trzeba zaczekać, to chciałby też wiedzieć, jak długo.
Niedopuszczalne jest aby klienta nie informować, bądź przekłamywać rzeczywistość. Wodzenie klienta za nos z całą pewnością nie przyniesie nam niczego dobrego.
Jednym słowem musimy zadbać o to, aby nasz katalog i sklep internetowy z łożyskami, był rzetelnie prowadzony, a wszystkie podane w nim informacji jak najbardziej prawdziwe. Nie można bardziej strzelić sobie w kolano, niż próbować grać na zwłokę, za wszelką cenę zatrzymując przy sobie klienta. O wiele lepiej jest nawet odesłać go do konkurencji, aby tylko był zadowolony i w przyszłości miło wspominając obsługę, wrócił do naszej hurtowni z łożyskami.